Pay and Ride 30/7

PAY AND RIDE hos Klippans Ridklubb TISDAGEN DEN 30 JUNI 2024
Första start ca kl. 16:30-17, vid många starter börjar vi tidigare för att hinna.
1. Anmälan via TBD https://tdb.ridsport.se/clubs/495/meetings/75149 (helst) under lista, välj kort eller lång bana.
SKRIV VILKET PROGRAM NI VILL RIDA I MEDDELANDE-RUTAN. Skriv även om ni önskar specifikt tidig eller sen start.
Ni kan även maila till tavling@klippansridklubb.se. Ange ryttare, telefonnummer, häst, kategori och klass/er.
2. Valfritt dressyrprogram, lättridning tillåten.
3. Domare är Marie Christiansen
Efter avslutad ritt kan ni rida fram till domaren och få några ord med er från er ritt.
Varje ekipage har ca 8-10 minuter på banan.
4. Max två starter per ekipage. Max 30 starter!
5. Anmälan utgår Söndagen den 28/7 kl. 18.00. Vi kan stänga tidigare om det uppnått 30 anmälningar/betalningar. Efteranmälan i mån av plats.
6. Framridning utomhus på sandbana, samt på volten vid kort bana. Ridning av program i ridhus 20*60 på fiberunderlag.
7. Kostnad 200 kr/start. Medlemmar som arbetat 15 tim eller mer 2023/24 betalar 150 kr/start
Betalning SKALL SKE SENAST DEN 29/7 KL.18:00 via swish till Klippans ridklubb 123 441 86 87.
Skriv datum samt ryttare och häst som meddelande. Har man inte betalt till dess kommer man inte med på startlistan.
Medlemmar som skall rida får gärna hjälpa till innan eller efter sin start.
8. Rosett kan köpas för 60 kr, medlemmar får rosett över 60 %.
9. Enklare servering finns.
10. Vaccinationsintyg uppvisas vid förfrågan. Ej vaccinerad häst avvisas.
11. Vi tillämpar TR:s bestämmelser vad gäller hästens hälsotillstånd, vaccinationer samt reglerna för olämplig bestraffning.
12. Ridning sker på egen risk och ni som inte är medlemmar i någon klubb har ingen försäkring. Ni som är medlemmar i någon klubb har försäkring genom den.
13. Vid ev frågor maila till: tavling@klippansridklubb.se.
14. Startlista publiceras på equipe-online under klubbtävling.
VÄLKOMNA!