Träningar 2024

VÅRENS TRÄNINGAR 2024

Vi är glada för att kunna erbjuda våra medlemmar olika tränare med bra utbildning. Förutom våra ordinarie tränare kommer vi att ha lite olika gästtränare med jämna mellanrum. Info om pris och anmälan står under varje enskild tränare. Det är olika personer som håller i de olika träningarna. När ni anmält er så kommer ni med i en messengergrupp där tider, avbokning samt övrig info kommer att finnas. Tömkörning för Jens Larsson kommer att erbjudas ca 1 gång/månad.

Ni betalar direkt till tränaren och respektive tränare kommer med info om vilka regler de har för betalning och avbokning mm. Tränarna avsätter en kväll till vår klubb och då är det viktigt att ni respekterar deras tid och engagemang hos oss. Vi hoppas ni ska hitta något som passar er.

Kom gärna med förslag på vad ni vill vi ska ordna och ni får gärna hålla i någon träning om ni vill prova någon ny gästtränare.

Heidi Vänttinen varannan måndag (ojämna veckor) f.r.o.m. vecka 3.

Jag heter Heidi Vänttinen och är utbildad Msv C-domare och överdomare i dressyr och har tävlat upp till St. Georges, ridit unghästchampionat i Finland och Sverige samt deltagit i lag-FM. Jag har utbildat alla mina hästar själv och i dagsläget har jag två hästar som jag utbildar och tävlar med, mitt långsiktiga mål är att starta internationell Grand Prix.

Jag har en lärarexamen och till vardags jobbar jag som språklärare. Jag tycker att det är viktigt att vara pedagogisk när man tränar både häst och ryttare och att kunna anpassa nivån enligt ekipagets behov. Jag lägger stor vikt vid grundridning och lösgjordhet, grunderna är A och O oberoende av vilken nivå man befinner sig på.

Då jag även är ambassadör för Sporre Academy och tränar mentalt kan jag introducera Dig till uppsutten mental träning om du så önskar. Jag undervisar allt från nybörjare till erfarna dressyrryttare.

30 min privatträning: 350 kr inkl. moms

Du får självklart ett kvitto som kan användas som friskvårdsbidrag!

Skicka ett mejl, SMS eller ring för mer information eller bokning av träning!

Heidi Vänttinen     0790-758809, heidimaria.vanttinen@gmail.com

———————————————————————————————————————————-

Ditte Egholm  varannan måndag (jämna veckor) f.r.o.m. vecka 2.

Ditte är utbildad B tränare och utbildar och tävlar upp till Grand Prix själv. Hon har och har haft många framgångsrika elever på landslagsnivå genom tiderna. Ditte är även överdomare och dressyrdomare och är ute och dömer mycket. Ditte är en mycket anlitad tränare runt om i södra Sverige.

450 kr/gång privatträning 30 min – (ev Milersättning tillkommer vid få deltagare).

Anmälan och frågor till Lotta R        070-6645926, evalottarosenqvist@hotmail.com

———————————————————————————————————————————-

Helena Feuk  varannan torsdag (jämna veckor) f.r.o.m. vecka 4

Helena Feuk är B-tränare i hoppning, stildomare samt utbildare av nya stildomare. Helena dömer SM-KVAL för ponny på flera olika platser samt SM. Hon har själv ridit ponny-SM, unghäst VM, Falsterbo mm och tagit medaljer i lag-SM: Guld, Silver och Brons.Helena har utbildat flertal hästar från noll till svår klass, Helena själv har tränat mest för: Peter Eriksson, Göran Casparsson, Bo Kristoffersen, Sylve Söderstrand och Henk Nooren. Även ridit för: George Morris, Rolf-Göran Bengtsson

PRIS: 400 kr/gång

Första gruppen rider kl.18 ponny. Andra gruppen rider ca kl. 19 häst, vid stort intresse fler grupper.

Anmäl intresse till Sanna Persson    073 6424562, nollnio19@telia.com